اگر ما در دعاهایمان
خدا را به حق اولیائش سوگند می
دهیم، برگرفته از آموزه
های قرآن و روایات است، زی
را خداوند خود
را ملزم دانسته که ب
رای اولیای خود امتیازاتی
را در نظر بگیرد:
[1]1. «ثُمَّ نُنَجِّی رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا کذلِک حَقًّا عَلَینا نُنْجِ الْمُؤْمِنِینَ»؛
[2] سپس (
به هنگام نزول بلا و مجازات) فرستادگان خود و کسانى که
به آنان ایمان می
آوردند را نجات می
دادیم، و همین
گونه بر ما
حق است که مؤمنان را رهایى بخشیم.
2. «... وَ کانَ حَقًّا عَلَینا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»؛
[3] و همواره یارى مؤمنان
حقى است بر ما.
3. پیامبر(ص): «هر کس در هنگام غیبت از آبروى برادر مسلمانش دفاع کند، بر
خداوند لازم است که در روز قیامت از آبروى او، دفاع کند».
[4]4. پیامبر(ص): «هر کس در هنگام غیبت از آبروى برادرش دفاع کند، در درگاه
خدا حقی پیدا می
کند که او را از آتش دوزخ آزاد کند».
[5]5. امام صادق(ع): «کسى که برادر دینى خود را بپوشاند، بر
خدا سزاوار است که او را از لباس
هاى
بهشتى بپوشاند».
[6]تمام اینها نشانگر آن است که انسان
های مؤمن و دارای عمل صالح، دارای
حقی نزد پروردگار خواهند شد و از این
رو ما خدا را
به حقی که این بندگان صالح بر گردن او دارند سوگند می
دهیم و به عنوان نمونه در یک دعا می
خوانیم:
«...اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِحَقِّ مَنْ حَقُّک عَلَیهِمْ عَظِیمٌ وَ بِحَقِّ مَنْ حَقُّهُمْ عَلَیک عَظِیمٌ أَنْ تُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَرْزُقَنِی الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِی مِنْ مَعْرِفَةِ حَقِّک وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَی مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِک یا قَرِیبُ یا مُجِیبُ».
[7]خدایا!
تو را به حق افرادی که حق بزرگی بر گردن آنان داری و آنان نیز حق بزرگی بر گردنت دارند سوگند می
دهم تا بر محمد و دودمان او درود فرستی و ...
اسلام تسکت...
ما را در سایت اسلام تسکت دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان islamtext بازدید : 191 تاريخ : جمعه 17 اسفند 1397 ساعت: 0:18